Lions Drachten organiseerde op 30 september 2016 een barbecue voor mensen met een verstandelijke beperking en de vrijwilligers van ‘Het Druifje’, een eetcafé speciaal voor deze doelgroep. De Amateur Tuindersvereniging ‘De Wrottersploech’ stelde de locatie ter beschikking.

Het Druifje is een eetcafé in Drachten voor volwassenen met een lichte verstandelijke beperking en heeft als doel deze mensen met elkaar in contact te brengen. Van september tot en met mei koken vrijwilligers van Humanitas één keer per twee weken op vrijdagavond een driegangenmenu. Zij stellen gezamenlijk het menu samen, doen inkopen, koken de maaltijd, dekken de tafels en ruimen alles weer af. De mensen van de doelgroep zijn zo een heerlijk avondje uit. Lions Drachten wilde via deze barbecue de immer enthousiaste en bevlogen vrijwilligers bedanken.